Nye mediasatsinger

Profesjonelle Youtubere
Det 21. århundret har bragt med seg en rekke nye, spennende områder for arbeid innen media. Nå kan så og si hvem som helst begynne å tjene penger på helt nye måter, ofte uten å gå ut hjemmefra. Profesjonelle Youtubere er et helt nytt konsept, der mennesker får inn gode penger gjennom å legge ut interessante videoer på YouTube. Så fort du kommer opp i et visst antall seere, altså folk som abonnerer på profilen din og videoene du legger, vil YouTube begynne å betale deg et månedlig beløp.

 

Du har sikkert lagt merke til at en rekke videoer på nettet har blitt sett av flere millioner mennesker. Dette er gode nyheter for YouTube, og dermed gode nyheter for den som har lagt ut klippet så flere tusen dollar overføres for hvert slikt klipp. Ja, du kan tjene veldig mye på dette, men det er ikke alle som føler seg sikre nok foran kamera eller har gode nok ideer for å fange oppmerksomheten til såpass mange seere.

Times Square at night, Manhattan, New York, USA

 

Kreative installasjoner
Reklame er i rask utvikling – vi lever tross alt i en ny tid, med nye mennesker og nye muligheter. Tradisjonell reklame er på vei ut, siden mennesker har lært seg å overse denne helt og holdent. Kreative installasjoner i det offentlige rom har derfor blitt den nye trenden, med store, ofte interaktive kunstverk som promoterer et visst produkt eller tjenester.

Samtidig har reklamen blitt langt mer personlig – visste du at det er mulig å gjette hva en person søker etter på nettet ved å følge med på hvilken type reklame som dukker opp på hans eller hennes datamaskin?

 

Viral markedsføring
Mennesker har blitt langt mer sosiale nå om dagen, vi bruker mange timer om dagen på diverse sosiale tjenester og nettverk. Dette er selvfølgelig fantastisk, siden verden har blitt et mye mindre sted samtidig som mulighetene for samarbeid har vokst i høyt tempo.

Viral markedsføring er en direkte følge av denne utviklingen – folk deler morsomme klipp og kule musikkvideoer med hverandre, noe reklamebyråene bruker så godt de bare kan. Ved å lage et overraskende klipp som folk begynner å sende videre og vise frem til sine venner, kan man nå ut til millioner av potensielle kunder uten å bruke budsjettet på noe annet enn selve produksjonen.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *